Cryptotiskovka Maestropiece by TMBK aneb nejdražší burger na světě pro McDonald’s 

Jak komunikovat McDonald’s ve světě technologií? Hamburgerem!

cryptotiskovka
55 výstupů
v 1 měsíci
exkluzivní výstup v DVTV a v kryptomagazínech
event se špičkami decentralizovaných financí a kryptoměn

Úvod

Jak zaujmout novináře širokého spektra médií a originální cestou představit novou produktovou řadu mastepiece burgerů? Tím, že je pozvete na event, kde jim představíte (dost možná) nejdražší burger na světě, dáte jim možnost jej vydražit, ochutnat a co víc, to vše na podporu dobré věci. Překvapením může být, že se nedražily burgery jako takové, ale jeden jediný exemplář NFT burgeru od TMBK.
Na začátku byla tři slova, naše pilíře. Šťavnatost, inovace, originalita. To vše je v kostce burger Maestro a strategie komunikace pro McDonald’s. Klasickým tiskovkám odzvonilo, to víme i my. Připravili jsme proto pro novináře originální event plný zábavy, krypto odborníků, influencerů a samozřejmě burgerů Maestro. Náš event měl prostě šťávu. Novináře jsme uvedli do kryto a defi problematiky, vysvětlili jsme jim, co je to NFT, trend, který ve světě zažívá obrovský boom a otevřeli jsme jim tak dveře do úplně nového světa.

realizace

Jak novináře dostat na event? Nabídnout jim něco nového, neotřelého, originálního. My jsme je pozvali na historicky první dražbu NFT burgeru u nás. Ano, stálo nás to mnohá vysvětlování, co se pod těmi třemi písmeny skrývá, ale výsledek stál za to. Součástí eventu byla totiž také diskuse předních českých odborníků a osobností na krypto problematiku, podařilo se nám propojit zdánlivě nesourodé světy (lifestylová a krypto média) a spustili jsme veřejnou online aukci NFT díla Maestropiece by TMBK, do které se mohl ihned kdokoliv zapojit a růst ceny sledovat po celou dobu akce. Aukce, která po čtrnácti dnech vynesla více než čtvrt milionu korun, na podporu rodin váženě nemocných dětí.
Propojili jsme zdánlivě neslučitelné světy – krypto svět, který byl do té doby určen jen odborníkům a velice úzké skupině lidí, komerční produkt (burger od McDonald’s), svět umění (Tomáš Břínek), technologie, inovace a CSR podtext. Jako vůbec první jsme byli u toho, kdy soukromá společnost navázala spolupráci s lokálním umělcem a vytvořila dílo NFT, které bylo použito pro komerční účely. A tohle historické prvenství McDonald‘s už nikdo nesebere! Zároveň se nám podařilo i lifestylovým novinářkám vysvětlit, co je NFT a pro téma je nadchnout – a tím pádem pro něj získat mediální prostor v rámci free PR.
Celá online aukce proběhla na speciální microsite, sledovat ji v rámci eventu bylo možné v různých částech prostoru – ať už na velké projekci, či prostřednictvím různě umístěných tabletů, na kterých nejdříve probíhal odpočet spuštění aukce a poté bylo možné je využít pro kontrolu aktuálního stavu ceny díla či přispění.

výsledek

Za měsíc komunikace, kterou event odstartoval, jsme v rámci free PR zaznamenali více než 55 mediálních výstupů s kumulativním reachem 14,5 mio. NFT dílo se v rámci online aukce vydražilo za 5,04 Etherea (281 400 CZK), částku, která podpořila rodiny nemocných dětí. Nyní jeho hodnota přesahuje 1mio CZK. Umělec se dostal s dílem do nejexkluzivnějšího publicistického pořadu DVTV, zprávu přejímala média od zpravodajských po technologická, lifestyle či média s fokusem na krypto a DEFI, kampaň se řešila i na YT kanálech krypto odborníků. Doteď se naše NFT jako zmínka objevuje téměř v každém článku o NFT v ČR a registrujeme dalších skoro 30 výstupů (reach 12 mio).
Podařilo se nám být první na českém a slovenském trhu, kdo využil NFT pro komerční účely a McDonald’s se tak zapsal do pomyslné krypto historie ČR. Navíc opět dokázal, že patří mezi inovativní brandy, které se nebojí nových kom. Kanálů.
Idea NFT burgeru a aukce byla z dílny Follow Bubble se kterými jsme na projektu tak zuřivě vyšívali!