Jak se stal za pár hodin z Přemka Forejta PřeMac!
Launch projektu na zvyšování percepce kvality surovin a dodavatelů u zákazníků McDonald’s
Největší poprask v médiích
za 1 den
za 1 den
největší šéf kuchařských osobnost ambasadorem
co Čech to znalec gastra
Úvod
Začalo to nevinným šťouchem o hranolkách a v ČR se z toho stalo téma, po kterém měl jeden doopravdy hlad. Jakmile Přemek Forejt oznámil, že spolu s Mekáčem bude provázet fanoušky po dodavatelích, procesech a restauracích, strhla se mediální lavina. Co Čech to muzikant a samozřejmě i odborník na gastro! 1 post zapříčinil masivní odezvu nejen českých médií, satiriků, šéfkuchařů, expertů, ale hlavně všech, co mají k jídlu blízko.
Zadání
McDonald’s se dlouhodobě snaží veřejnost přesvědčit o tom, že pracuje s kvalitními surovinami, skvělými dodavateli a v otázkách animal welfare se chová zodpovědně. Že je to lítý boj, dokázala i nová spolupráce s uznávaným šéfkuchařem, která probudila v českých médiích a na českých sociálních sítích nebývalý zájem. Cíle jsou dlouhodobé – dostat do lidí zábavnou formou to, že se nemusí bát o to, že by v McDonald’s jedli něco, co neodpovídá těm nejpřísnějším kontrolám v gastro segmentu. Cílovou skupinou jsou, jak lidé co do Mekáče chodí, tak ti, co ho míjí zlatým obloukem. I tam chceme zasít semínko zvědavosti.
realizace
Když přijde na kvalitu jídla, žádný fast food tradičního formátu není přijímán dobře, a to díky společensky zažitým předsudkům. McDonald’s se snažil tento mýtus vyvrátit už řadou kampaní i nezávislými studiemi, nic z toho však s negativní image a nedůvěrou nepohnulo. Co takhle najít někoho, kdo je ekvivalentem kvality v ČR a kdo to řekne za nás? Vytipovali jsme a propojili značku s uznávanou autoritou, která baví a říká věci po svém a natvrdo. Kdo jiný než Přemek Forejt, který má značku rád a nebojí se o něm na svém profilu postovat, by takovou výzvu přijal? A to, že ty pro někoho zatracené hranolky miluje, to už je jen zlatá cibulka na burgeru!
Reagovali jsme na vhozenou rukavici a pozvali Přemka přímo do provozu. Pak už jen vyjednávali o tom, jestli by ho nebavilo odkrýt zákulisí naší kuchyně, našich dodavatelů a procesů. A on na to kývnul a přišel s řadou nápadů, jak to prověřit! Na start jsme připravili komorní akci s novináři, kde jsme testovali nové inovace v procesech a chuti klasických burgerů a tam odkryli, co v této oblasti plánujeme a s kým. Novinka se roznesla v okamžiku hned, jak akce skončila a jak Přemek publikoval osudný post na Instagramu.
výsledek
Jen za jeden den komunikace čítala nad 25 výstupů v rámci free PR s kumulativním reachem téměř 26 milionů. Další vlna zaznamenala 50 mediálních výstupů. Šéfkuchař se dostal do DVTV, Forbes, aktualne.cz, ihned.cz, idnes.cz, nechyběly ani koláže TMBK a komentář Jindřicha Šídla a zapojení české gastro scény, u které našel Přemek oporu. Zprávu přejímala média od zpravodajských, food po bulvár, lifestyle a marketingová a oborová média zamřená na elitní gastro i rádia. Národ se rozdělil na dvě poloviny (a to i podle analýzy tonality!), jedna spojení nechápe, druhá fandí a podporuje Přemka, jak to jde. Post zaznamenal v rámci profilu Přemka asi nejvíce komentářů (téměř 800 oproti stovce běžných), které kdy Přemek dostal. Reach jeho postu zatím předčil jen ten, kde je se svou láskou Evou v objetí. Takže na přísloví, že láska prochází žaludkem něco bude!